2019年9月8日 星期日

Demi Lovato - Tell Me What To Do 歌詞翻譯

Demi Lovato - What To Do (告訴我 我該拿你怎麼辦)歌詞翻譯

Demi Lovato - What To Do (告訴我 我該拿你怎麼辦)歌詞翻譯
桑妮明星夢(加油!桑妮)

第2季 最後一集

這是我翻譯的版本👇👇

看了那麼多迪士尼喜劇,還是覺得Sonny和Chad是所有影集裡最登對最可愛的couple~
超愛Demi的😍😍



Tell me what to do about you
告訴我 我該拿你怎麼辦

I already know I can see in your eyes
你眼中的一絲絲猶豫

When you're selling the truth
似乎已經給了我答案

'Cause it's been a long time coming
這種感覺已折磨你一陣子了吧

So where you running to?
為何還選擇逃避呢?

Tell me what to do about you
所以告訴我 我該拿你怎麼辦



You got your way of speaking
你說的話自有迷人之處

Even the air you're breathing
甚至是你吐出的空氣

You could be anything
你的未來無可限量

But you don't know what to believe in
但卻不知該相信什麼

You got the world before you
你在了解自己前 已擁有了整個世界

If I could only show you
若我能為你指引出

But you don't know what to do
但你就是不知道 該怎麼做



Tell me what to do about you
告訴我 我該拿你怎麼辦

Something on your mind
某些是正困擾著你

Baby all of the time
無時無刻

You could bring down a room
你也可以到外頭放鬆一下啊

Oh yeah

This day has a long time coming
一天就這麼過了

I say it's nothing new
你也沒什麼發掘到什麼令人振奮的新鮮事

Tell me what to do about you
告訴我 我該拿你怎麼辦



You got your way of speaking
你說的話自有迷人之處

Even the air you're breathing
甚至是你吐出的空氣

You could be anything
你的未來無可限量

But you don't know what to believe in
但卻不知該相信什麼

You got the world before you
你在了解自己前 已擁有了整個世界

If I could only show you
若我能為你指引出

But you don't know what to do
但你就是不知道 該怎麼做



You think about it
你自己想想吧

Can you ever change?
是否願意改變

Finish what you started
做事有頭有尾

Make me want to stay
讓我留下

Tired of conversation
我已放棄溝通了

Show me something real
實際做出行動吧

Find out what your part is
找出你存在的意義

Play it how you feel
不要將自己的情緒掩藏



Tell me what to do, about you
告訴我 我該拿你怎麼辦

Is there anyway, anything I can say
有沒有什麼方法 我該說什麼 做什麼

Won't break us in two
才能讓我們繼續在一起

'Cause it's been a long time coming
因為那麼久了

I can't stop loving you
我還是無法停止愛著你

Tell me what to do about you
告訴我 我該拿你怎麼辦



You got your way of speaking
你說的話自有迷人之處

Even the air you're breathing
甚至是你吐出的空氣

You could be anything
你的未來無可限量

But you don't know what to believe in
但卻不知該相信什麼

You got the world before you
你在了解自己前 已擁有了整個世界

If I could only show you
若我能為你指引出

But you don't know what to do
但你就是不知道 該怎麼做

Oooh

You could be anything
你的未來無可限量

But you don't know what to believe in
但卻不知該相信什麼

World before you
世界在你眼前

Show you
拜託積極地拿下他

But you don't know what to do
但你就是不知道 該怎麼做

Yeah

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。