2019年9月8日 星期日

Demi Lovato-Catch Me 歌詞翻譯

Demi Lovato-Catch Me (接住我)歌詞翻譯

Demi Lovato-Catch Me (接住我)歌詞翻譯
這個時期照片的風格都是這樣嗎?


一直都好喜歡這首歌,第一次聽的時候就愛上了。收錄於在2009年發布的第二張專輯"Here We Go Again"中,Demi也很喜歡將這首歌搭配第一張專輯的"Don't forget"在一起唱,一首是關於愛上一個人,另一首是關於失去一個人,兩首都是Demi(不完全是)自己寫的喔!!

fall是掉下(戀愛) catch是接住,懂嗎??




Before I fall too fast
在我迅速為你著迷前

Kiss me quick, but make it last
輕輕的吻我 但讓它在臉頰中久久不淡

So I can see how badly this will hurt me when you say goodbye
我似乎已可預見你說再見時自己會多難受


Keep it sweet, keep it slow
保持著當中的甜蜜 放慢步調

Let the future pass and don't let go
先別去想未來 但也別是去它

But tonight, I could fall too soon under this beautiful moonlight
今晚,我只想在這美麗的月光下與你墜入情網



But you're so hypnotizing
你使我沉迷於你

You've got me laughing while I sing
你讓我唱歌時大笑

You've got me smiling in my sleep
甚至在睡夢中也能保持著笑容

And I can see this unraveling
我們的愛情正超展開

Your love is where I'm falling
我正掉入你的愛中

But please don't catch me
但請別接住我



See this heart won't settle down
看著我的心蕩漾著

Like a child running, scared from a clown
像個面著小丑而驚嚇中小孩

I'm terrified of what you do
你做的一切使我受寵若驚

My stomach screams just when I look at you
光看著你,我就胃痛

Run far away, so I can breathe
跑得遠遠的 我才得以喘息

Even though you're far from suffocating me
就算你根本沒想令我窒息

I can't set my hopes too high, 'cause every 'Hello' ends with a 'Goodbye'
我還是不能把期待放得太高 因為所有開始最後指向結束



But you're so hypnotizing
你使我沉迷於你

You've got me laughing while I sing
你讓我唱歌時大笑

You've got me smiling in my sleep
甚至在睡夢中也能保持著笑容

And I can see this unraveling
我們的愛情正超展開

Your love is where I'm falling
我正掉入你的愛中

But please don't catch me
但請別接住我



So now you see why I'm scared
現在 你知道為什麼我那麼害怕了吧

I can't open up my heart without a care
我無法在沒人關心的情況下讓你進入我的生命

But here I go, it's what I feel
但現在我準備好了 準備遵循內心的感受

And for the first time in my life, I know it's real
生命中的第一次 是如此確定這個感覺的真實

But you're so hypnotizing
你使我沉迷於你

You've got me laughing while I sing
你讓我唱歌時大笑

You've got me smiling in my sleep
甚至在睡夢中也能保持著笑容

And I can see this unraveling
我們的愛情正超展開

Your love is where I'm falling
我正掉入你的愛中

But please don't catch me
但請別接住我

If this is love, please don't break me
如果這就是愛 拜託別傷害我

I'm giving up, so just catch me
我放棄猶豫 請你接住正在戀愛中的我


到了2017 風格不太一樣了 可以聽得出Demi聲音的變化
吉他教學:


1. hypnotize 是催眠(v.)
2. unravel 是解開 拆散(v.)
3. suffocate 是窒息(v.)


參考:http://sherrygottalent.pixnet.net/blog/post/301062901-%5Blyrics%5D-demi-lovato---catch-me

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。