2019年9月8日 星期日

Miley Cyrus - Obsessed 歌詞翻譯

Miley Cyrus - Obsessed (著迷)歌詞翻譯

Miley Cyrus - Obsessed (著迷)歌詞翻譯


收錄於Miley Cyrus在2009年發布的專輯"The Time of Our Lives"。是一首慢歌,超推的!!Miley的歌聲實在唱出了這首歌的味道
一樣,藍色字體是我最愛的地方



Why do I just lie awake and think of you?
為什麼躺在床上醒著想著你

I need some sleep
我需要睡眠

Tomorrow I have things to do
明天還要繼續奮鬥

Every time I close my eyes, I see your face
每當我試著闔上眼 便看見你令人著迷的臉龐

So I try to read, but all I do is lose my place
所以我試著解讀這種現象 但到最後還是迷失於你



Am I obsessed with you?
我為你著迷了嗎?

I do my best not to want you
我努力的催眠自己不想要你

But I do all the time
日日夜夜

I do all the time
每分每秒



I just had to call you up and say hello
我只是需要打電話給你 向你說Hello

I know it's 3 AM
我知道現在只有凌晨3點

And I saw you a while ago
而不久前才見過面

But I still have this aching pain to hear your voice
但心中空虛的痛使我難受 而妳溫柔的聲音是唯一的解藥

To know you're there
確認你還不會離開我

I don't seem to have any choice
除此之外 似乎已別無選擇



am I obsessed with you?
我為你著迷了嗎?

I do my best not to want you
我努力的催眠自己不想要你

But I do all the time
日日夜夜

I do all the time
每分每秒



I'm so sorry, I just had to wake you up
我很抱歉 我得吵醒你

I feel so lonely by myself
我承受不了一格人的孤寂

Is this the way it feels when you're in love?
愛上一個人 難道就是這種感覺

Or is this something else?
還是有其他的原因

Yeah



am I obsessed with you?
我為你著迷了嗎?

I do my best not to want you
我努力的催眠自己不想要你

But I do all the time
日日夜夜

Want you all the time
每分每秒都想要你

Ooh, yeah, but I do all the time
無時無刻

I want you all the time
無時無地都想要你

Am I obsessed with you?
我為你著迷了嗎?

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。