2020年6月11日 星期四

Bruno Major-Sleep when I'm Older 歌詞翻譯

Bruno Major-I'll Sleep when I'm Older 歌詞翻譯


副歌帶有似電音(或弦樂)的節奏感,卻不會讓人感到刺耳,反而有種舒服放鬆慵懶的感覺。

The taste of a cigarette in Paris in spring
春季的巴黎傳來陣陣煙味

Conversation with elders and the wisdom they bring
和老者談天 為他們的智慧感到敬佩

Sunrise in Georgia as holy choirs sing
喬治亞州的日初是合唱團的天籟

The view from an aeroplane at twelve thousand feet
我在距十二英呎飛機上觀望著它的升起


Meet God on a mountaintop along with the stars
在山頂與星群共同欣賞上帝的偉大

Find love somewhere, anywhere, fall deep from the start
在某個地方發現真愛 自一開始深深陷入

Misplace my mind and follow my heart
將理智遺留此地 完全追隨我的心

See the cosmos unfolding and know I'm a part
宇宙不再糾結一團 隨著我的心境展開


I'll sleep when I'm older
等我老時再睡吧

When the world's got me weathered
當時間風雨讓我老化

I'll finally find my way home
我終會找到回家的路

I'll sleep when I'm older
等我老了再睡吧

Sleep when I'm older
等我老了再睡吧


I'll be a firework, not a flickering flame
我會是壯麗的煙火 不會是閃爍的火苗

Treat life all around me like a one-player game
像這個世界只有我一人一樣過優遊自在

I'll go to the party and forget all the names
我要跑趴 然後忘記所有煩人的事

Should it come back to haunt me, it ends all the same
它會回來纏著我嗎?不過這結果不會不同


I'll sleep when I'm older
等我老時再睡吧

When the world's got me weathered
當時間風雨讓我老化

I'll finally find my way home
我終會找到回家的路

I'll sleep when I'm older
等我老了再睡吧

(Older)


I'll sleep when I'm older(x3)
等我老了再睡吧

sleep when I'm older
老了再睡吧

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。