2020年6月28日 星期日

Demi Lovato-In The Mirror 歌詞翻譯

Demi Lovato-In The Mirror (鏡子中的我)歌詞翻譯



話說我是怎麼略過這首的,怕翻錯放genuis原文,大概是在講Demi客串?)冰島歌唱節目:This song is performed by Katiana Lindsdóttir (Demi Lovato) at the Söngvakeppnin, Iceland’s real-life televised singing contest that is a preliminary competition to Eurovision. Katiana is considered a shoo-in to represent Iceland and perhaps even win Eurovision before a freak accident renders this impossible.
然後Demi染金髮,我沒有很愛啦!在Netflix可觀看。

總是想著做更多,做得更完美,博得眾人好感,卻沒有發現自己的身體已不堪負荷,唯有照鏡子時才看到反射出的身軀是如此疲憊,這首歌真的非常適合Demi來唱。



I lived my life like a hurricane
我過去的生命就如颶風

Twenty-four seven 'til I go insane
不斷忙碌著 直到最終承受不起

I'm on a rocket to heaven
就像乘著一艘直達天堂的高速火箭

Everybody loves me
大家都喜愛我

I'm surrounded by people
我在一群希望我過上好人生的人中

Wishing me well as I'm taking flight
當我日以繼夜的工作時

I got everything I wished for
我擁有我對自己要求的一切

If everything is so right
但這麼辦命真的是正確的嗎?


Then why does it feel
那為何總有著這種感覺

Like I'm the loneliest girl in the world
感覺自己是世界上最孤獨的女孩?

Like I'm the loneliest, loneliest girl
最孤單 最無助的女孩

Like there's a dark other half of me
像是自己黑暗的另一面正窺探著我

A part of me I can't see
從看不見的另一端

Unless I'm looking in the mirror
唯有鏡子能夠真實反射

Unless I'm looking in the mirror
唯有鏡子能夠誠實告訴我

Unless I'm looking in the mirror
我已不堪負荷


I got new friends, they're crazy (They're crazy)
我教了些新朋友 他們實在瘋狂

Every night is a party until 4 AM
每晚跑趴到清晨四點鐘

I'm hurting from dancing (From dancing)
在這些狂歡中我感到疲憊

Like there's no tomorrow
明天離我好遠 遙不可及

I'm so busy, booked solid
我好累 日程滿檔

Wish I could do more
希望自己能多做點什麼

Yes, I wish I could
有更多的精力做到完美

My dreams are at the doorstep (Dreams are at the doorstep)
夢想看似一蹴可幾

If everything is so good
但一切怎可能那麼美好


Why does it feel
那為何總有著這種感覺

Like I'm the loneliest girl in the world
感覺自己是世界上最孤獨的女孩?

Like I'm the loneliest, loneliest girl (In the world, yeah)
最孤單 最無助的女孩

Like there's a dark other half of me
像是自己黑暗的另一面正窺探著我

A part of me I can't see
從看不見的另一端

Unless I'm looking in the mirror (Unless I'm looking in the mirror)
唯有鏡子能夠真實反射

Unless I'm looking in the mirror (Unless I'm looking in the mirror)
唯有鏡子能夠誠實告訴我

Unless I'm looking in the mirror (Unless I'm, unless I'm, unless I'm)
唯有鏡子能夠提醒我

Unless I'm looking in the mirror
我已不堪負荷


Unless I'm looking in the mirror, mm-hmm
我已不堪負荷

延伸閱讀:


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。