2020年6月7日 星期日

Tracy Bonham-Naked 歌詞翻譯

Tracy Bonham-Naked 歌詞翻譯

赤裸,是一種軟弱、無助,心靈被對方侵占,堅持不肯去愛的原則逐漸解體,但感情最後瓦解時,卻是看著對方變得脆弱,步上自己的後塵。




My stubborn skin is wearing thin
頑固的肌膚變得細薄

I bared my soul, you waltzed right in
裸露的靈魂 你大搖大擺的走進

I gave you everything
我為你奉獻了所有

And you just made me feel so very..
這讓我感到無比的...


Naked
赤裸

And I don't remember
我已記不清

How I let myself become so unraveled
我是如何讓自己的意志瓦解的


I spilled my guts on your best shoes
我將真心吐在你最好的一雙鞋上

You keep it in, I rang it loose
你像我撲來 我只好放鬆緊繃的界線

It's only love that makes me feel like getting so completely..
只有你的愛能讓我感到那麼完全的


Naked
赤裸

And I don't remember
我已記不清

How I let myself become so unraveled
我是怎麼讓自己的原則解體的

I'm naked
我是赤裸的

Pretty as a heartache
像心碎一般悲美

Waiting for my second skin to settle in
等待著第二層肌膚取代過去的堅持


Your hardened heart can't hide you now
你老練的心無法再掩飾傷痛

It loves as much as you allow
你不許它帶著你去愛

And in the end the eyeball army will just take you down
到最後外界的眼光會使你崩潰

And you'll be..
你會變得...


Naked
赤裸

Nothing but a heartache
除了碎了一地的心外一無所有

And you know there's nothing that can hide you now
你無法再欺騙自己

You're naked
你是赤裸的

Pretty as a heartache
像悲傷一樣淒美

Going out exactly how you came in
從入侵我心的傷口退回



spilled my guts 告訴某人自己的問題

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。