2020年6月13日 星期六

Robbie Nevil - Potato Chips 歌詞翻譯

Robbie Nevil - Potato Chips (洋芋片)歌詞翻譯


當初聽到這首好像是在查自駕車的時候,哀呀好跳tone~
沉悶的歌翻多了,突然輕快起來好難翻呀~~
洋芋片配魚子醬又是什麼東西啦!!
然後因為找不到錄音室版本,所以live上歌詞不太一樣,以下為genius的歌詞,配上面的影片的歌詞我在下用不同顏色標記,紅色為刪除,藍色為新增,很難懂的底下留言我再改,總之這首推薦給喜歡這種輕快曲風的大家。



Right from the start
一天開始

You and me, potato chips and caviar
你和我 吃著洋芋片配魚子醬

You know that
你我都知道

Life is good
生活很美好

Just me and you and my guitar
只有你我與那把舊吉他

Potato chips and caviar
洋芋片和魚子醬


Got the beaches in Hawaii
在夏威夷的海灘上

And the summer that never ends
夏日彷彿不會結束

Don't need much when we got you and me together
你與我在一起不需要什麼

Perfect day to have no plans
完美的一天 不需要計畫


It's the simple life that makes me happy
簡單的生活 是如此愜意

But with you I get the finer things
但和你在一起 多了些樂趣

Can't you see
看不見嗎?


Right from the start
自一開始

You and me, potato chips and caviar
只有你和我 吃著洋芋片配魚子醬

You know that
你我都知道

Life is good
生活很美好

Just me and you and my guitar
只有你我與那把舊吉他

Potato chips and caviar
洋芋片和魚子醬


In your eyes deep blue ocean
你的眼眸如湛藍大海

Got me drifting endlessly
讓我輕易的在其中漂流

It's so easy hanging out just doin' nothing
無所事事是多麼快活

As long as you're here next to me
條件是你在我身邊


It's the simple life that makes me happy
簡單的生活 是如此愜意

But with you I get the finer things
但和你在一起 多了些樂趣

Can't you see
看不見嗎?


Right from the start
自一開始

You and me, potato chips and caviar
只有你和我 吃著洋芋片配魚子醬

You know that
你我都知道

Life is good
生活很美好

Just me and you and my guitar
只有你我與那把舊吉他

Potato chips and caviar
洋芋片和魚子醬


Drifting away
逐流漂移

You're my holiday
你是我的瘋狂假期

Wake up every morning to see your face
每天早上起來看到你的臉龐

Like coffee and cream
像咖啡與奶昔

We're meant to be together
命中注定要在一起

So much better
令人驚豔的火花


Life is good
生活很美好

Just me and you and my guitar
只有你我與那把舊吉他

Potato chips and caviar
洋芋片和魚子醬


Don't you know
你得懂呀~

Right from the start
自一開始

You and me, potato chips and caviar
只有你和我 吃著洋芋片配魚子醬

You know that
你我都知道

Life is good
生活很美好

Just me and you and my guitar
只有你我與那把舊吉他

Potato chips and caviar
洋芋片和魚子醬

caviar 魚子醬

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。