2020年3月17日 星期二

Grace VanderWaal-Thirteen 歌詞翻譯

Grace VanderWaal-Thirteen (Bonus) 歌詞翻譯

這個版本應該是從電影裡剪出來的

Bonus




Won't you let me walk you home from school?
讓我伴著你從校園走回家

Won't you let me meet you at the pool?
讓我到泳池與你相見

Maybe Friday I can
也許周五我能

Get tickets for the dance
多拿一張舞會的入場券

And I'll take you
和你一同出席

Ooo ooo ooo



Won't you tell your dad get off my back?
你能叫你爹別來煩我嗎?

Tell him what we said bout "Paint It Black,"
告訴他我們對"paint it black"這首歌的看法

Rock and roll is here to stay
唯有搖滾是最好的呈現

Come inside now it' s ok
進來吧 沒事的

And I'll shake you
我們一起甩下那些煩悶

Ooo ooo ooo


Won't you tell me what you re thinking of?
告訴我你正想些什麼

Would you be an outlaw for my love?
你會為了我的愛而犧牲一切嗎?

If it's so then let me know
若你願意請讓我知道

If it's no then I can go
若不會我便離開

And I won't make you
我不會逼迫你

Ooo ooo ooo


關於第二段,genius上有不同的註解

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。