2020年3月15日 星期日

Niall Horan-Bend The Rules 歌詞翻譯

Niall Horan-Bend The Rules 歌詞翻譯


預告

Bend The Rules 解釋:(根據情況)放寬規定; 變通; 通融 來源
所以這首歌或許在說道德良心之類的?
若翻譯有誤,麻煩留言或私訊告知。


I just called to say that I miss you, babe
我剛打了電話告訴妳我多想妳

Wonder what you're doin' now
好奇妳正在做什麼

At your favourite place, you go and list the names
在妳的秘密原地 妳是否在列一份清單

Is there one you're leavin' out?
名單中是否有妳即將離開的那個人


I'm not sayin' that you're lyin'
我並不是指妳是個騙子

But you're leavin' out the truth
但妳正在忽略事實

And I'm not sayin' that you're guilty
我也不是說妳有過錯

'Cause I don't have any proof
因為我沒有證據

Feelin' like I'm goin' crazy
感覺只有自己在失心瘋

And I don't know what to do
不知所措

'Cause on paper, you don't break them
因為你不會打破那脆弱的原則

But it hurts so bad the way you bend the rules
妳只會扭曲 那真的很令人痛心


Mmm

The way you bend the rules
妳違反道德的表情

Mmm


Someone makes you laugh, I can't help but ask
某個人讓妳展開笑容 我只能問

But you won't say what it's about
但妳不願告訴我是什麼讓你變得開朗

I pour myself a glass, it won't be the last
我倒了一杯酒 那只是暫時的

Just our medicine for now
暫時逃避的解藥


I'm not sayin' that you're lyin'
我並不是指妳是個騙子

But you're leavin' out the truth
但妳正在逃避事實

And I'm not sayin' that you're guilty
我也不是說妳有過錯

'Cause I don't have any proof
因為我沒有證據

Feelin' like I'm goin' crazy
感覺只有自己在失心瘋

And I don't know what to do
不知所措

'Cause on paper, you don't break them
因為你不會打破那脆弱的原則

But it hurts so bad the way you bend the rules
妳只會扭曲 那真是傷人


Mmm

The way you bend the rules
妳違反道德的表情

Mmm

The way you bend the rules
妳違反道德的表情


I'm not sayin' that you're lyin'
我並不是指妳是個騙子

But you're leavin' out the truth
但妳正在逃避事實

And I'm not sayin' that you're guilty
我也不是說妳有過錯

'Cause I don't have any proof
因為我沒有證據

Feelin' like I'm goin' crazy
感覺只有自己在失心瘋

And I don't know what to do
不知所措

'Cause on paper, you don't break them
因為你不會打破那脆弱的原則

But it  just not fair  the way you bend the rules
妳只會扭曲 那實在是不公平


Mmm

The way you bend the rules
妳違反道德的表情

Mmm

The way you bend the rules
妳違反道德的表情

Mmm

The way you bend the rules
妳違反道德的表情

Mmm



延伸閱讀:
  1. Heartbreak Weather 歌詞翻譯
  2. Black And White 歌詞翻譯
  3. Dear Patience 歌詞翻譯
  4. Bend The Rules 歌詞翻譯
  5. Small Talk 歌詞翻譯
  6. Nice To Meet Ya 歌詞翻譯
  7. Put A Little Love On Me 歌詞翻譯
  8. Arms Of A Stranger 歌詞翻譯
  9. Everywhere 歌詞翻譯
10. Cross Your Mind 歌詞翻譯
11. New Angel 歌詞翻譯
12. No Judgement 歌詞翻譯
13. San Francisco 歌詞翻譯
14. Still 歌詞翻譯


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。