2020年3月15日 星期日

Niall Horan-Dear Patience 歌詞翻譯

Niall Horan-Dear Patience (親愛的耐心)歌詞翻譯


預告

若翻譯有誤,麻煩留言或私訊通知。


Dear patience
親愛的耐心

Can we share a drink and let go of the pressure?
能請妳一杯酒 忘記現實的壓力嗎?

Dear patience
親愛的耐心

'Cause the last time that we talked seems like forever
因為上一次的對話似乎成為永恆

And ever
永遠不會結束


Feels like you don't even know me
感覺妳不太認識我

Just me and the stars can get lonely
妳擁有了我 群星恐怕變的孤獨


Hey, can you show your face?
我能看看妳的臉嗎?

Can you see that I'm anxious?
妳能看出我的焦慮不安嗎?

Can you hear what I'm saying, saying?
妳能聽到我的聲音嗎?

Hey, 'cause I fall too fast
嘿 我為妳著迷的太快

And I go down blazing
這種感覺過於強烈

Can you hear what I'm saying?
妳能聽到我的聲音嗎?


Dear patience
親愛的耐心

If I pour my heart out, can you keep a promise? (Mmm, mmm)
若我將真心交付給妳 妳能給我一個承諾嗎?

'Cause the situation
因為這個情況

Is like a mountain that's been weighing on my conscience
有如一股排山倒海的力量破壞著我的原則

If I'm being honest
若我誠實面對


Feels like you don't even know me (Don't even know me)
感覺妳不太認識我

Just me and the stars can get lonely
妳擁有了我 群星恐怕變的孤獨


Oh, hey, can you show your face?
我能看看妳的臉嗎?

Can you see that I'm anxious?
妳能看出我的焦慮不安嗎?

Can you hear what I'm saying, saying?
妳能聽到我的聲音嗎?

Hey, 'cause I fall too fast
嘿 我為妳著迷的太快

And I go down blazing
這種感覺過於強烈

Can you hear what I'm saying?
妳能聽到我的聲音嗎?


The way you make time disappear
妳讓我忘記了時間

I hope that I find you, my dear
我好希望我能尋求到妳

The way you make time disappear
妳讓我忘記了時間

I hope that I find you, my dear
我好希望我能尋求到妳


Patience
耐心

Can we share a drink and let go of the pressure? Oh, oh
能請妳一杯酒 忘記所有的憂愁嗎?

Dear patience
親愛的耐心

'Cause the last time that we talked seemed like forever
因為上一次的對話似乎成為永恆

And ever
永遠不會結束


Hey, can you show your face? (Show your face)
我能看看妳的臉嗎?

Can you see that I'm anxious?
妳能看出我的焦慮不安嗎?

Can you hear what I'm saying, saying?
妳能聽到我的聲音嗎?

Hey, 'cause I fall too fast (Fall too fast)
嘿 我為妳著迷的太快

And I go down blazing
這種感覺過於強烈

Can you hear what I'm saying?
妳能聽到我的聲音嗎?

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。