2020年3月1日 星期日

Monica Martin-Patient 歌詞翻譯

Monica Martin-Patient (耐心)歌詞翻譯

Monica Martin-Patient (耐心)歌詞翻譯


嗓音好特別喔!旋律也很好聽~是Skam soundtrack中我蠻喜歡的😊




Everything that makes me strong or has me moving
使我堅強或使我動心的一切

Moving on is everything that makes me fall apart
甩去回憶 繼續前行是使我心碎的一切

You're too quick to hold me, don't console me
你太急著擁抱我 太急著安慰我了

I must go this part alone, so I can grow
我得自己走完這段路 如此才能成長

(Alone so I can grow)
孤獨是茁壯的養分


So you're gonna have to be patient with me
所以你得為我多一點耐心

Oh you're gonna have to be patient with me
噢 你得為我多一點耐心

I'm walking through the space between
我正慢慢地找出解答

The one you want and the one you need
在成為想要或是需要中做出選擇


I've been coming to this, asking questions, shaking off my cynicism
我一直都是是為此而來 來擺脫自己的玩世不恭

I'm determined to kill my burdens
我已下定決心要消除負擔

Every pain I've ever known, is mine to own
我所有經歷過的痛苦 是我的責任

You can't love me for us both
你不能為為了我而愛我


So you're gonna have to be patient with me
所以你得為我多一點耐心

Oh you're gonna have to be patient with me
噢 你得為我多一點耐心

I'm walking through the space between
我正慢慢地找出解答

The one you want and the one you need
在成為想要或是需要中做出選擇


console 安慰
cynicism 玩世不恭
burdens 負擔


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。