2020年7月16日 星期四

GLEE - Here Comes The Sun 歌詞翻譯

GLEE - Here Comes The Sun 歌詞翻譯


Full Performance:

原唱:The Beatles

5x02
其實這首應該不需要翻譯,我只是很喜歡這首歌,是Demi/Dani在glee中唱的第一首歌,Demi在這劇中大部分扮演的都是吉他手的角色。

[DANI]
Here comes the sun, do-do'n do-doo
太陽出來了 do-do'n do-doo

Here comes the sun and I say it's all right, mm
太陽出來了 我告訴你沒事了


[SANTANA]
Little darling, it's been a long cold lonely winter
我的小寶貝呀 漫長孤單的寒冬已經過去

Little darling, it feels like years since it's been here
我的小寶貝呀 距上一次見到太陽已經好一段時間


[DANI & SANTANA, (SANTANA)]
Here comes the sun, do-do'n do-doo
太陽出來了 do-do'n do-doo

Here comes the sun (And I say) it's all right (Ahh)
太陽出來了 我告訴你沒事了


Dadadada, dadadada, dadadada, dadadada dadadada (Ahh)

(Little darling) The smiles returning to their faces
(我的小寶貝呀)笑容重新出現在他們臉上

(Little darling) It seems like years since it's been here
(我的小寶貝呀)距上一次燦笑已經好一段時間

Here comes the sun, do-do'n do-doo
太陽出來了do-do'n do-doo

Here comes the sun (And I say) it's all right {Ahh}
太陽出來了 我告訴你沒事了

Dadadada, dadadada, dadadada, dadadada dadadada


Yeah, yeah, yeah...

Sun, sun, sun, here it comes (Mm)
太陽出來了

Sun, sun, sun, here it comes (Ohh)
太陽出來了

Sun, sun, sun, here it comes
太陽 太陽 太陽 不再捉迷藏


Oh (Oh), oh oh oh (Oh), oh oh oh, oh oh {Oh}


Little darling, I feel that ice is slowly melting
我的小寶貝呀 我感覺到冰正緩慢的融化

Little darling, it seems like years since it's been clear (Yeah)
我的小寶貝呀 距上一次這麼明朗已經好一段時間

But here comes the sun, do-do'n do-doo
太陽出來了

Here comes the sun {And I say} it's all right
太陽出來了 我告訴你沒事了


Dadadada, dadadada, dadadada, dadadada dadadada (Ohh)

Here comes the sun, do-do'n do-doo
太陽出來了

Here comes the sun (And I say) it's all right
太陽出來了 我告訴你沒事了


Dadadada, dadadada, dadadada, dadadada dadadada (Bom, bom, bom, bom, bom)

It's all right
沒事了

Dadadada, dadadada, dadadada, dadadada dadadada (Bom, bom, bom, bom, bom)

Sun, sun, sun, here it comes
太陽出來了 不再捉迷藏了


這幾天大概把我喜歡的Santana的歌翻出來了,除了以下連結,我還特別喜歡一首翻唱Amy Winehouse的Valerie(片一片二)
我真的很喜歡Santana的歌聲,算菸嗓嗎?而且唱功很強,記得當初是為了Demi看這齣,後來卻變成Brittana粉...我也太容易變心...

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。