2020年7月3日 星期五

Miley Cyrus-Love Someone 歌詞翻譯

Miley Cyrus-Love Someone (你得學會愛一個人)歌詞翻譯


在讓別人為你停留前,得先學會愛那個人。



You gotta love someone
你得學會愛一個人


I don't know what you’ve been told
我不知道誰告訴了你什麼

Or what they say about me
或是他們說了什麼關於我的事

I never give up, but give it a rest
我從不放棄 只是小憩一會兒

I ain't got time to worry about a mess
我不是沒時間擔心這些雜事

And I'm kinda getting tired of dealing with all your stress
只是開始厭倦總是為了你的壓力煩心

I’m starting to think you have no heart, yeah
我開始懷疑真否你有顆心

You don't even have a soul
或是一副靈魂

You always give in or ya try too late
你總是屈服 或是延遲努力

All I do is give and all you do is take
我付出所有 你只是接受

I'm tired of protecting you from what you need to know, come on
我想是時後讓你知道你該知道的 


Ever since the day that I met you
打從我遇見你的那天開始

I knew you weren't the one
便知道你不會是我的真命天子

But nothing ever stops me from forgetting
沒有任何事阻止我去忘記

Packing all my shit and moving on
我一樣打包好我的行李繼續往前

Hey, yeah


I'm not sure where I'd even go
我不確定我將要到哪裡

'Cause I made your house my home
因為我已習慣與你生活

It's come to an end, I hate how it’s been
但終將結束 我恨結尾的無情

Lights are getting dim and the walls are caving in
燈光逐漸昏暗 四周的牆似乎朝我坍塌

And it’s time for this queen to go and find another throne
是時候讓霸氣女王離開尋找新的皇冠

When I give it up, I give it all
當我放棄 我必是給出了我所能

I went and made you my life
我投入了一切 讓你成為我的生命

Don't you dare say I don’t care
你敢說我不在乎嗎?

When I need you most, you know you're never there
當我最需要你時 你從不在那

It'd be a cold day in hell before I'd ever be your wife, that’s right
在我真正成為你妻子前 你會先經歷冰雪風霜


Ever since the day that I met you
打從我遇見你的那天開始

I knew you weren't the one
便知道你不會是我的真命天子

But nothing ever stops me from forgetting
沒有任何事阻止我去忘記

Packing all my shit and moving on
我一樣打包好我的行李繼續往前


Kickin' off my shoes and runnin' towards the sun
踢掉我的鞋子 朝著太陽的方向奔跑

I said "Nothing's really worth it unless you're having fun"
我說"若你不享受它 愛情便沒了價值"

To make somebody stay
想讓對方為你留下

You gotta love someone
你得學會愛那個人

You gotta love someone
你得學會愛某個人


Ever since the day that I met you
打從我遇見你的那天開始

I knew you weren't the one
便知道你不會是我的真命天子

But nothing ever stops me from forgetting
沒有任何事阻止我去忘記

Packing all my shit and moving on
我一樣打包好我的行李繼續往前


You gotta love someone
你得學會愛那個人

You gotta love someone
你得學會愛那個人

You gotta love someone
你得學會愛一個人

You gotta love someone
你得學會愛某個人

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。