2020年7月29日 星期三

Elijah Provido-Rewind 歌詞翻譯

Elijah Provido-Rewind (倒帶)歌詞翻譯



歌詞來源:Musixmatch
然後,如果吃這種男聲配吉他的,可以把這張專輯聽過一次,我推一個翻唱頻道Music Travel Love
喔!我想起來這首副歌像什麼了!boy with luv!!!


So baby I can't sleep now we're through
寶貝 知道我們結束了使我無法入眠

I carry all this weight coz I can't get over you
我背負這股沉重 因為我無法放下你

Nah nah

I'm getting kinda sick of missing you
我或許有些受夠讓自己一直想妳

I find it hard to say that this love is out of date
要說出這份愛已被消磨 真不是件容易的事

Nah nah


Do you even think about me babe?
妳有沒有想過我呢?


Can we rewind, can we rewind
能將回憶倒帶嗎? 能將生活倒帶嗎?

Can we just forget who's wrong or right, right, right
能讓我們忘記那無意義的對或錯嗎?

Take back the time, take back the time
讓時間倒轉 挽回那些錯誤

Take me back to when there was you and I, I
讓我回到只有妳與我的甜蜜時光


I know it might just be a mistake
這或許只是個為不足道的過錯

Maybe after one second we'll just bend and break
或許過了一秒鐘 我們便會臣服於愛情 放下爭吵

Nah nah

So tell me baby if you wanna stay
寶貝告訴我妳是否想繼續為我停留

If I'm honest i'm afraid that this love is out of date
因為我好害怕 害怕這份愛火不再燃燒

Do you still think about me babe
妳仍會想起我嗎?寶貝


Can we rewind, can we rewind
能將回憶倒帶嗎? 能將生活倒帶嗎?

Can we just forget who's wrong or right, right, right
能讓我們忘記那無意義的對或錯嗎?

Take back the time, take back the time
讓時間倒轉 挽回那些錯誤

Take me back to when there was you and I
讓我回到只有妳與我的甜蜜時光


I just want another chance to get back all of our innocence
我只求一份能找回當初純真的我們的機會

So baby can we
所以寶貝


Can we rewind, can we rewind
能將回憶倒帶嗎? 能將生活倒帶嗎?

Or should I just forget there was you and I
還是我只能夠放手讓妳離開

Should I just forget there was you (Can we rewind, can we rewind)
還是我只能放下曾有妳在的回憶(能將回憶倒帶嗎? 能將情感倒帶嗎?)

Or should I just forget there was you and I (Can we rewind, can we rewind)
還是我只能接受妳已不是我的情人(能將回憶倒帶嗎? 能將情感倒帶嗎?)

Should I just forget there was you (Can we rewind, can we rewind)
還是我只能忘記我們曾有過的愛情(能將回憶倒帶嗎? 能將情感倒帶嗎?)

Or should I just forget there was you and I
還是我只能期望妳過上更好的生活


沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。