2020年7月14日 星期二

GLEE-Songbird 歌詞翻譯

GLEE-Songbird (鳴鳥)歌詞翻譯-我願意獻上我所有的愛


Full Performance:

原唱:Fleetwood Mac

關於這首歌別人寫的介紹
但我主要是為了Santana寫的,這是在歡樂合唱團第二記第十九集佛利伍麥克大合輯中Santana對Brittany的告白,好吧!劇情我也忘的差不多了。


For you, there'll be no more cryin'
為你 不會再有哭聲

For you, the sun will be shinin'
為你 太陽會永恆閃耀

And I feel that when I'm with you
當我在你身旁時就能感受到

It's alright, I know it's right
這沒事的 我知道這是對的


To you, I'll give the world
對你 我願意獻上整個世界

To you, I'll never be cold
對你 不會再有嚴寒的冬夜

'Cause I feel that when I'm with you
當我在你身旁時就能感受到

It's alright, I know it's right
這沒事的 我知道


And the songbirds are singing
鳴鳥正哼著歌曲

Like they know the score
就像牠們讀得懂樂譜

And I love you, I love you, I love you
我愛你 我愛你 我好愛你

Like never before
更勝以往


Ooh

Ooh


And I wish you all the love in the world
我希望能給你全世界滿滿的愛

But most of all, I wish it from myself
但最重要的事 我希望那份愛出自於我


And the songbirds keep singing
鳴鳥繼續哼著曲調

Like they know the score
彷彿牠們讀得懂樂譜

And I love you, I love you, I love you
我愛你 我愛你 深深的愛著你

Like never before, like never before
更勝以往

Like never before
更勝以往



沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。