2020年4月11日 星期六

Selena Gomez - She 歌詞翻譯

Selena Gomez - She (她)歌詞翻譯


這首歌應該是寫給過去的自己的,在昨天發布的三首歌曲中,我最喜歡這首的歌詞。



Da, da-da-da-da-da-da-da-da

Da-da-da-da-da-da-da-da

Da-da-da-da-da-da


She was too young to be the Hollywood type
她太年輕不好理解好萊塢的明爭暗鬥

Too pure to understand the lows and the highs
太純潔不好理解人生起伏

She didn't know if she was gonna survive
她不確定自己是否能夠出人頭地

It all got so much better with time
但這一切都會隨著時間改變


All of the evil eyes
所有的惡毒眼光

Tequila before sunrise
日出前的一杯龍舌蘭

I'd tell her to watch her back
我會告訴她記得小心謹慎

That she's worth more than that
因為自己值得更好的


'Cause she was a girl with good intentions
因為她是有正向意圖的女孩

Yeah, she made some bad decisions
做過許多不好的決定

And she learned a couple lessons
也在錯誤中學習

Wish I could tell her
真希望我能告訴她

She was a girl with good intentions
因為她是心地善良的女孩

Didn't need the second-guessing
這點沒人能懷疑

Didn't need to ever question
不需要半點質疑

Wish I could tell her
真希望我能告訴她


She didn't know all of the hurt she could take
她不知道自己能承受多少傷害

Her world was crumbling and so was her faith
她的生活即將崩潰 信念也漸漸被擊垮

Wish I could talk to her 'cause what I would say
真希望我能和她說:

"Oh baby, you're enough to get you out of this place"
寶貝 妳其實能夠堅強起來帶自己逃離囹圄


All of the flashing lights
所有耀眼的鎂光燈

Tequila before sunrise
日出前的一杯龍舌蘭

I'd tell her to watch her back
我會告訴她記得小心謹慎

That she's worth more than that
因為自己值得更好的


But she was a girl with good intentions
但她是有正向意圖的女孩

Yeah, she made some bad decisions
做過許多不好的決定

And she learned a couple lessons
也在錯誤中學習

Wish I could tell her
真希望我能告訴她

She was a girl with good intentions
因為她是心地善良的女孩

Didn't need the second-guessing
這點沒人能懷疑

Didn't need to ever question
不需要半點質疑

Wish I could tell her
真希望我能告訴她


Da, da-da-da-da-da-da-da-da

Da-da-da-da-da-da-da-da

Da-da-da-da-da-da-da-da

I tried to tell her
我試著告訴她


(Ah)

I know you'll get the chance to find who you are
我知道妳會找到能夠認識自己的機會

I know you'll have the choice before it gets too dark
我知道在一切墮入黑暗前妳能有自己的選擇

(Ah)

I know you'll get the chance to find who you are
我知道妳會找到能夠認識自己的機會

I know you'll have the choice
我知道妳能有自己的選擇


She was a girl with good intentions
但她是有正向意圖的女孩

Yeah, she made some bad decisions
做過許多不好的決定

And she learned a couple lessons (Hey)
也在錯誤中學習

Wish I could tell her
真希望我能告訴她

She was a girl with good intentions (Wish I could show you)
因為她是心地善良的女孩(希望我能讓妳看見)

Didn't need the second-guessing (Wish I could show you)
這點沒人能懷疑(希望我能讓妳知道)

Didn't need to ever question
不需要半點質疑

Wish I could tell her
真希望我能告訴她


Da, da-da-da-da-da-da-da-da (Wish I could show you)
真希望我能讓她看見

Da-da-da-da-da-da-da-da

Da-da-da-da-da-da-da-da (Wish I could show you, I tried to tell her)
真希望我能讓她看見 我試著告訴她

Da, da-da-da-da-da-da-da-da (Wish I could show you)
真希望我能讓妳知道

Da-da-da-da-da-da-da-da

Da-da-da-da-da-da-da-da (Wish I could show you)
真希望我能讓妳知道


延伸閱讀
  1. Rare歌詞翻譯
  2. Dance Again歌詞翻譯
  3. Look At Her Now歌詞翻譯
  4. Lose You To Love Me歌詞翻譯
  5. Ring歌詞翻譯
  6. Vulnerable歌詞翻譯
  7. People You Know歌詞翻譯
  8. Let Me Get Me歌詞翻譯
  9. Crowded Room歌詞翻譯
10. Kinda Crazy歌詞翻譯
11. Fun歌詞翻譯
12. Cut You Off歌詞翻譯
13. A Sweeter Place歌詞翻譯
14. Feel Me歌詞翻譯
15. Boyfriend歌詞翻譯
16. Souvenir歌詞翻譯
17. She歌詞翻譯

沒有留言:

張貼留言

若覺得我的翻譯有什麼問題(我常常出錯所以不要害怕,可以大家一起討論),或是有什麼雜七雜八的話想跟我說的都歡迎留言喔~還有,如果要聊天的話可以加Twitter,我也會追蹤的。